Per la planxa
80gr de farina
80gr de sucre
140gr d’ous
Per la mousse
80gr de llet
80gr de nata líquida
30gr de sucre
60gr de mel
80gr de rovell d’ou
240gr de xocolata negra
400gr de nata muntada
Unes 16-18 maduixes
Per començar farem planxa. En un bol blanquegem els ous i el sucre fins que doblin el seu volum i agafin un color blanquinós. Ara amb molta cura anem afegint la farina prèviament tamisada i amb una llengua ho barregem bé. Escampem aquesta massa sobre una placa de forn amb paper sulfuritzat amb un gruix de mig centímetre (jo ho faig amb una mànega pastissera). Ho coem uns 7-9 minuts al forn a uns 180-190ºC.
Per preparar la mousse posem en un cassó la llet, la nata, el sucre, la mel i ho portem a ebullició. En un bol ample posem els rovells d’ou i afegim poc a poc la barreja anterior calenta mentre anem remenant amb unes varetes. Per últim afegim a la crema la xocolata negra prèviament picada i homogeneïtzem el conjunt. Si fa falta es pot passar pel turmix.
Deixem refredar la crema fins a tenir-la a uns 25ºC quan ho barrejarem amb els 400gr de nata muntada. Ho reservem en una mànega pastissera.
Netegem les maduixes, els hi traiem el barret i les tallem per la meitat longitudinalment. Les reservem per muntar el postre.
Per muntar la mousse jo he utilitzat uns motlles individuals fets amb acetat d’uns 6cm de diàmetre. Podeu fer-ho també amb cèrcols d’acer, …
A la base del cèrcol posem un disc de planxa de pa de pessic. Amb una mànega omplim una quarta partal congelador fins que agafin cos.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada